استراماچونی بی خیال استقلال نمی شود؛ مرد چسبناک!

به گزارش مجله آزمون اول، درست هر وقت هواداران استقلال آرام آرام در حال فراموش کردن استراماچونی هستند، او خودش را به صدر اخبار این باشگاه برمی گرداند. این بار تبریک تولد بهزاد غلامپور و آرزوی دیدار مجدد در ایران از سوی این مربی، خبرساز شده است. به نظر می رسد استراماچونی به هیچ قیمتی دست بردار نیست و نمی خواهد محبوبیتش را در بین استقلالی ها از دست بدهد. او کار و زندگی اش را رها کرده و همچنان در حال ابراز احساسات مجازی با هواداران تیم سابقش دیده می شود. شاید اگر شما هم از یک نفر 40 میلیارد تومان طلب داشته باشید، شب و روز را با ابراز احساسات به او بگذرانید.

استراماچونی بی خیال استقلال نمی شود؛ مرد چسبناک!

هواداران منچستریونایتد بالاخره با جدایی سرالکس فرگوسن کنار آمدند، اما هواداران استقلال نمی توانند با جدایی آندره آ استراماچونی کنار بیایند. اولی بیش از دو دهه سرمربی باشگاه بود و تمام پیروزیت های ریز و درشت را با تیم تجربه کرد و دومی حتی یک نیم فصل هم روی نیمکت استقلال دوام نیاورد. هر کس از بیرون به پیوند عمیق آبی ها با سرمربی ایتالیایی نگاه کند، حتما تصور خواهد کرد که او پیروز ترین مربی تاریخ استقلال به شمار می رود و هر دو قهرمانی این باشگاه در آسیا را رقم زده، اما در واقعیت تنها دستاورد استراماچونی در استقلال، فقط یک صدرنشینی موقت بوده است.

اگر صدرنشینی موقت برای قدیس شدن روی سکو ها کافی باشد، محمود فکری هم توانسته در همین چند هفته این عنوان را به دست بیاورد. ظاهرا هواداران آبی از یاد برده اند که تیم شان زمانی مشغول سلطنت در لیگ برتر بود. همین تیم تا امروز در لیگ های چهارم، هشتم و دوازدهم قهرمان شده است. هر سه قهرمانی را هم امیرقلعه نویی برای این باشگاه به ارمغان آورده، اما عجیب است که در بین هواداران تیم، هیچ کس خاطره های گذشته ژنرال را مورد ستایش قرار نمی دهد و همچنان همه از استراماچونی حرف می زنند.

استرا اصلا دوست ندارد که در ایران فراموش شود. برای این کار، او حتی تولد تک تک دستیاران سابقش را هم تبریک می گوید. استوری های وقت و بی وقت او نیز طوری منتشر می شوند که انگار این مربی به اندازه نیم قرن در ایران زندگی کرده و حالا دارد از غم فراغ این کشور می سوزد! استراماچونی مربی خوبی است، اما به همان اندازه که از تاکتیک سر درمی آورد، بازی با احساسات را هم خوب بلد است. اگر او واقعا شیفته استقلال شده، بهتر است این تیم را به حال خودش رها کند. این کار خیلی بیشتر از استوری ها، پست ها و اظهارنظر های او به تیم کمک خواهد کرد.

هر چقدر که واکنش های استراماچونی به استقلالی ها ادامه پیدا می کنند، دلیل جدایی او واضح تر از قبل می شود. این مربی در حالی وارد فوتبال ایران شد که کارنامه کاری اش پر از شکست های ریز و درشت بود. او در همه تجربه های قبلی از سمتش اخراج شده بود و هیچ وقت نتوانسته بود تیمی را با پیروزیت به سوی یک مقصد بزرگ تر ترک کند. اگر استراماچونی در نقطه اوج پیروزیت قرار داشت، هرگز حاضر نمی شد به ایران بیاید، اما او در شرایطی به فوتبال ایران ملحق شد که در طول دو سال، عملا هیچ پیشنهاد مهمی نداشت.

اگر تجربه این مربی در ایران هم به شکست می انجامید، دوران مربیگری او عملا به خاتمه رسیده بود، اما او قبل از آن که با یک چالش بزرگ و واقعی روبه رو شود، ایران را ترک کرد و توانست ژست پیروزیت را برای خودش نگه دارد. استراماچونی منتظر ماند تا استقلال حتی به صورت موقت به صدر جدول برسد، آن وقت به شکل شوکه کننده ای از تیم جدا شد و دیگر به هیچ قیمتی هم خواهان بازگشت به استقلال نبود. خبر تجمع هواداران برای بازگشت او هم در کشور های عربی و هم در خود ایتالیا، بازتاب های زیادی داشت. حالا دیگر همه برچسب یک مربی محبوب را روی استراما می گذاشتند و برایش هورا می کشیدند. او به همین سادگی نوع نگاه ها به خودش را عوض کرد تا احتمالا در آینده ای نزدیک، یک پیشنهاد خوب کاری دریافت کند.

مرد ایتالیایی در حالی از ایران رفت که در اولین و آخرین تجربه دربی اش شکست خورده بود، حتی در یک مسابقه آسیایی روی نیمکت استقلال نبود و به جز چند نمایش خوب در زمین مسابقه، عملا هیچ آورده دیگری برای این تیم نداشت. او حتی به اندازه خاتمه یک نیم فصل به استقلال فرصت نداد و به محض صدرنشینی، چمدان ها را بست. پس از آن هم، اما تلاش این مربی برای دل بردن از آبی ها، هرگز متوقف نشده است.

در دوران پس از استراماچونی، فرهاد مجیدی قدم های جذابی برای باشگاه برداشت و تیم هیجان انگیزی ساخت، اما مقایسه ها هرگز به او امان ندادند و مدیران باشگاه هم با شوی محبوبیت، به دنبال بازگرداندن استراماچونی بودند. حالا فکری هم به همین سرنوشت دچار شده است. نه اینکه مربی فوق العاده ای باشد و نه اینکه استقلال از شروع فصل، خیلی خوب در زمین ظاهر شده باشد، اما مادامی که برای انتقاد از کادر های فنی استقلال دائما از استراماچونی اسم ببرند و مدام خواهان بازگشت او باشند، این تیم آرامش را تجربه نمی کند. بازگشت استراماچونی از هر طرف، غیرممکن است. هواداران استقلال، اما نمی خواهند که این حقیقت واضح را بپذیرند.

منبع:توسعه ایرانی

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: فرارو
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 20109

به "استراماچونی بی خیال استقلال نمی شود؛ مرد چسبناک!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استراماچونی بی خیال استقلال نمی شود؛ مرد چسبناک!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید