این ماشین از آشغال ساخته شده؟، عکس

به گزارش مجله آزمون اول، نسل پنجم رنو سنیک به عنوان یک خودروی کاملاً الکتریکی با نشان E-Tech معرفی شده و بر روی پلت فرم CMF-EV مشابه خودروهای برقی کامپکت اروپایی رنو مگان E-Tech و نیسان آریا، قرار گرفته و 37 درصد از کل اجزای آهنی خودرو از مواد بازیافتی ساخته شده است.

این ماشین از آشغال ساخته شده؟، عکس

امیرمسعود عابدین: رنو سنیک E-Tech نو قرار است در کارخانه Douai ElectricCity رنو ساخته گردد. طراحی کلی خودرو شبیه به سایر محصولات رنو بوده و زبان طراحی نو این شرکت فرانسوی در خودروهای برقی را نشان می دهد.

نمای جلویی سنیک از سبک طراحی دو چراغ بهره می برد. چراغ اصلی حالتی کشیده داشته و با جلوپنجره خودرو که صرفا تزئینی است، تلفیق می گردد. بخش چراغ دیلایت به صورت عمودی و کشیده در قسمت پایینی و گوشه سپر قرار گرفته است. خطوط طراحی تند و تیزی در سراسر بدنه سنیک دیده می گردد.

چراغ پشتی طراحی رادیکالی و کاملا اسپرتی داشته و به شکل بسیار زیبا و جذابی، با خطوط روی بدنه هماهنگ شده است. در مجموع، طراحی سنیک نو یکی از پخته ترین و تکاملی ترین طراحی ها را در بین محصولات رنو دارد.

  • جزئیات مهم درباره ری را / اولین کراس اور ایران چیست؟

  • این شاسی بلند چینی، شتاب 4 ثانیه ای دارد!/عکس

کابین دیجیتال OpenR Link از دو صفحه نمایش تشکیل شده است: یک صفحه نمایش TFT افقی 12.3 اینچی در پشت فرمان و یک صفحه نمایش لمسی عمودی 12 اینچی در وسط کنسول که محتوای بیش از 50 برنامه از جمله نقشه های گوگل و بعلاوه Apple CarPlay و Android Auto را نمایش می دهد.

هنگامی که حفظ محیط زیست مطرح می گردد، نسل پنجم سنیک عملکردی بسیار خوب دارد، چرا که تا 80 درصد برای ساختار داشبورد و تا 26 درصد از مواد بازیافتی برای کل کابین استفاده شده است. 97 درصد کفپوش های خودرو از بطری های پلاستیکی بازیافتی ساخته شده اند.

نیمی از سقف شیشه ای پانوراما مات شونده Solarbay نیز از مواد زائد ساخته شده است، در حالی که 37 درصد از کل اجزای آهنی خودرو از مواد بازیافتی ساخته شده است.

نسخه استاندارد سنیک دارای یک موتور الکتریکی در جلو بوده که 170 اسب بخار قدرت و 280 نیوتن متر گشتاور فراوری می نماید و از یک بسته باتری 60 کیلووات ساعتی که می تواند بیش از 420 کیلومتر برد رانندگی (در چرخه WLTP) را ارئه دهد، بهره می برد.

شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت در 9.3 ثانیه به دست می آید و حداکثر سرعت برای این تریم 150 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

High-range Scenic E-Tech با موتور قوی تری عرضه می گردد که 220 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور فراوری می نماید. بیش از 620 کیلومتر مسافت در چرخه WLTP، با یک بار شارژ قابل پیمودن است. شتاب صفر تا صد در 8.4 ثانیه طول می کشد، در حالی که حداکثر سرعت به 170 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

رنو می گوید آنچه جالب است این است که هر دو بسته باتری از ماژول های مجزا تشکیل شده اند که به راحتی می توان آنها را به صورت جداگانه تغییر داد و تعمیر کرد. علاوه بر این، خودروساز فرانسوی ادعا می نماید که هیچ عنصر کمیابی در باتری و موتور سنیک نو وجود ندارد.

از نظر ایمنی، خودروی برقی نو با بیش از 30 سیستم کمکی راننده و ویژگی های ایمنی، از جمله کروز کنترل تطبیقی فعال، ارائه می گردد.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرست قیمت روز خودرو در خبرنگاران مراجعه کنید.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 14 شهریور 1402 بروزرسانی: 14 شهریور 1402 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 42672

به "این ماشین از آشغال ساخته شده؟، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این ماشین از آشغال ساخته شده؟، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید