تولد اولین گوساله گوزن زرد ایرانی در خوزستان در سال 99

به گزارش مجله آزمون اول، خبرنگاران/خوزستان مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از مشاهده و ثبت تولد اولین گوساله گوزن زرد ایرانی در استان خوزستان در سال 99 خبر داد.

تولد اولین گوساله گوزن زرد ایرانی در خوزستان در سال 99

محمدجواد اشرفی با بیان این مطلب گفت: با پیگیری های اجرا شده در خصوص احیای زیستگاه های گوزن زرد ایرانی در خوزستان، 17 راس گوزن زرد ایرانی با مجوز سازمان حفاظت محیط زیست از استان ایلام به زیستگاه های اصلی و طبیعی خود در خوزستان منتقل شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان اظهار داشت: عملیات انتقال، در بهمن 98 با حمایت دفتر حیات وحش سازمان و با موفقیت انجام شد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، وی ادامه داد: بعد از انجام پروژه انتقال و رهاسازی، به منظور سنجش صحت و سلامت این گونه با ارزش و شاخص استان خوزستان، برنامه پایش مستمر و دقیق انجام می شود که خوشبختانه در یکی از زیستگاه های اصلی و طبیعی استان شاهد تولد اولین گوساله گوزن زرد ایرانی بودیم.

اشرفی گفت: این گوساله یک ماهه، ماده است و در صحت و سلامت کامل به سر می برد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان ادامه داد: برنامه پایش و کنترل در زیستگاه های گوزن زرد در استان خوزستان در حال انجام است و امیدواریم شاهد افزایش تعداد زادآوری این گونه با ارزش طبیعت باشیم.

گوزن زرد ایرانی از گونه های شاخص طبیعت خوزستان و زیستگاه اصلی این گونه، جنگل های دز و کرخه است.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 11915

به "تولد اولین گوساله گوزن زرد ایرانی در خوزستان در سال 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولد اولین گوساله گوزن زرد ایرانی در خوزستان در سال 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید