حذف 4 صفر از پول ملی به زودی اجرا می گردد

به گزارش مجله آزمون اول، کاهش ارزش پول ملی در سال های اخیر و بی ارزش شدن صفرهایی که پشت اعداد دیگر روی اسکناس ها ردیف شده بودند، ایده حذف آنها را درپی داشت.

حذف 4 صفر از پول ملی به زودی اجرا می گردد

این ایده به تدریج در دوره های مختلفی پرورانده شد و در نهایت در قالب یک لایحه در اختیار مجلس نهاده شد هرچند در خرداد 99 که شورای نگهبان بعضی ایرادات را به لایحه حذف 4 صفر از پول ملی وارد دانست و به همین دلیل مجدد لایحه به دولت بازگشت تا مراحل اصلاح را مجدد سپری کند و کار برای تبدیل شدن تومان به عنوان واحد پول ملی، یکسره گردد.

شورای نگهبان از بندی در لایحه حذف چهار صفر از پول ملی صحبت به میان آورده بود که بر اساس آن، تعهداتی در برابر صندوق بین المللی پول ایجاد شده بود و شورای نگهبان این تعهدات را مبهم ارزیابی کرد. در راستای اصلاح ایرادات مطرح شده، جلساتی پیرامون لایحه حذف 4 صفر از پول ملی برگزار و اعلام شد تا زمانی که ابهامات نسبت به تعهدات به صندوق بین المللی پول رفع نشده، شورای نگهبان در خصوص آن اظهارنظر قطعی نخواهد کرد.

حال مقامات مسئول در بانک مرکزی اعلام می نمایند تمامی ایرادات شورای نگهبان برای عملیاتی کردن حذف 4 صفر از پول ملی رفع شده و کار از نظر بانک مرکزی تمام شده است.

پیگیری ها نشان می دهد هفته گذشته جلسه مشترکی میان رئیس کل بانک مرکزی و رئیس مجلس برگزار شده و در آن، علاوه بر ارائه توضیحاتی، رئیس مجلس وعده داده تا این لایحه را مجدد در اولویت قرار داده و به صحن علنی مجلس بیاورد.

یک مقام مسئول در نظام بانکی در این رابطه می گوید: هزینه انهدام پول در این حوزه وجود ندارد و فقط در سیستم های حسابداری باید موضوع مورد اصلاح قرار گیرد که ممکن است مسئله ساز گردد؛ اما پیش بینی نظام بانکی آن است که عملیاتی شدن کامل این کار، یکسال زمان ببرد تا بتوان سیستم ها را اصلاح کرد و با واحد پولی جدید تطبیق داد.

بر این اساس این امیدواری وجود دارد که تا قبل از اتمام دولت یازدهم، حذف 4 صفر از پول ملی که تا کنون حداقل سه رئیس کل (محمود بهمنی- ولی الله سیف و عبدالناصر همتی) را درگیر امور مربوط به خود نموده است، صورت گیرد و واحد پول ملی ایران به طور رسمی به تومان تبدیل گردد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 23973

به "حذف 4 صفر از پول ملی به زودی اجرا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف 4 صفر از پول ملی به زودی اجرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید