حریم 8 اثر تاریخی استان کردستان آنالیز شد

به گزارش مجله آزمون اول، به منظور آنالیز و معین حریم هشت اثر تاریخی، شورای ثبت حریم آثار تاریخی استان کردستان با حضور سرپرست اداره کل میراث فرهنگی این استان، معاون میراث فرهنگی و کارشناسان این شورا روز سه شنبه 20 خرداد ماه 99 تشکیل جلسه داد.

حریم 8 اثر تاریخی استان کردستان آنالیز شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان، اسماعیل مریوانی سرپرست این اداره کل در این نشست با اشاره به اهمیت موضوع تعیین حریم آثار تاریخی مطرح کرد: به منظور حفاظت هرچه بیشتر از آثار تاریخی، پس از ثبت یک اثر موضوع تعیین عرصه و حریم از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و ابزاری قانونی و لازم الاجرا برای جلوگیری از تعرض به حریم منظری و حفاظتی آثار غیر منقول در محیط های شهری و روستایی خواهد بود.

او اضافه نمود: هدف از تشکیل جلسه آنالیز برنامه های پیشنهادی برای اولویت تعیین حرایم آثار تاریخی استان و همچنین راهکارهای تسریع بخشیدن به این رویکرد است بر همین اساس احتیاج است آثار دارای اولویت در امسال تعیین گردد.

محمد رشیدی معاون میراث فرهنگی استان کردستان نیز در این جلسه گفت: در حوزه مربوط به آنالیز و ثبت حرایم آثار تاریخی با در نظر دریافت مسائل حقوقی و حفاظتی، به صورت کارشناسی و دقیق می بایستی ثبت حرایم آثار تاریخی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

در ادامه جلسه پس بحث و گفتگو، هشت مورد پیشنهادی برای تعیین عرصه و حریم آثار تاریخی استان شامل بازارهای سنندج و بیجار، عمارت مشیر دیوان، کلیسای سنندج، تپه های قپلانتو سقز، امامزاده عقیل بیجار، بیگ اویسی سقز و خامسان کامیاران مطرح و برای تایید نهایی به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور ارسال خواهد شد.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: میراث آریا
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 12556

به "حریم 8 اثر تاریخی استان کردستان آنالیز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حریم 8 اثر تاریخی استان کردستان آنالیز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید