سیستم تهویه مطبوع در زین موتورهای هندی!

به گزارش مجله آزمون اول، یک شرکت هندی اقدام به ابداع یک جایگاه موتورسیکلت با قابلیت سرمایش و گرمایش نموده است که می تواند موتورسوار و سرنشین دیگر را در هوای گرم، خنک و در هوای سرد، گرم کند.

سیستم تهویه مطبوع در زین موتورهای هندی!

به گزارش خبرنگاران و به نقل از نیو اطلس، تغییر دما در موتورسیکلت بسیار سخت تر از خودرو است و نیازی به بازگویی دلیل آن نیز نیست. برای بیشتر موتورسیکلت سواران، بهترین کاری که می توانند انجام دهند این است که در روزهای سرد بیشتر لباس بپوشند و جلوی نفوذ هوای سرد به لباس های خود را بگیرند و وقتی هوا گرم است نیز لباس کمتر و خنک بپوشند.

البته چیزهایی مثل پوشش فرمان که خیلی ارزان قیمت هم هستند برای گرم نگه داشتن دست ها در دسترس است، اما این موارد کمتر از آنچه انتظار می رود، تاثیرگذار هستند.

همچنین راه چاره های دیگری برای سرمایش مانند کلاه های ایمنی مجهز به تهویه و سیستم هایی نظیر BikeAir EntroSys که مانند یک کولر هستند و روی جایگاه عقب موتورسیکلت قرار می گیرند و هوای خنک را به موتورسوار می دمند، وجود دارند.

اما اکنون یک راه چاره اثرگذار از طرف یک شرکت هندی موسوم به Indian Motorcycles اندیشیده شده است که ابداع یک زین یا جایگاه برای موتورسیکلت با قابلیت گرم و سرد کردن موتورسوار و سرنشین وی است.

این جایگاه سه سطح از گرمایش و سه سطح از سرمایش را به راننده ارائه می دهد که قابلیت کنترل را از طرف موتورسوار و سرنشین دارد.

همچنین این جایگاه به عنوان یک لوازم جانبی ارائه می گردد که قابلیت نصب روی بسیاری از مدل های مختلف موتورسیکلت را در هند دارد.

این جایگاه موسوم به ClimaCommand با استفاده از نانو ماده گرافن گرم می گردد و برای خنک شدن نیز از یک ماژول ترموالکتریک برای پخش درجه حرارت مناسب در جایگاه استفاده می نماید. موتورسوار و مسافر قابلیت کنترل جداگانه دمای این جایگاه را دارند و می توانند سرمایش یا گرمایش کم، متوسط و زیاد را برای خود فعال نمایند.

این جایگاه با دمیدن هوا کار نمی نماید، بنابراین جالب خواهد بود که ببینیم چقدر قادر است در گرما از تعریق موتورسوار جلوگیری کند.

گفتنی است که جایگاه ClimaCommand با قیمت 1200 دلار عرضه می گردد.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 12876

به "سیستم تهویه مطبوع در زین موتورهای هندی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیستم تهویه مطبوع در زین موتورهای هندی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید