15 ایده جذاب برای کسب و کارهای کوچک پرسود

به گزارش مجله آزمون اول، برخی از افراد می ­دانند که چه کسب و کاری را شروع کنند و در چه نوع شغلی مهارت و استعداد دارند. با این حال، برای خیلی ­ها تشخیص اینکه چه نوع کسب و کاری بهتر است و چگونه باید آن را شروع کرد، سخت به نظر می رسد. شاید فکر کنید همه­ ایده ­هایی که به یک کسب و کار پیروز و پرسود ختم می ­شوند، قبلا عملی شده اند؛ اما اینطور نیست. ایده ­های خوب فقط با تلاش و جهت دهی صحیح، جواب می دهند. در این مطلب، 15 مورد از کسب و کارهای کوچک پرسود را به شما معرفی می کنیم.

15 ایده جذاب برای کسب و کارهای کوچک پرسود

ایده های کسب و کار پرسود

1. ساخت زیورآلات

ساخت زیورآلات جزء مشاغل حانگی هم به حساب می آید و بازار فروش آن همواره بین خانم ­ها جایگاه بالایی دارد. برای شروع احتیاج به کسب مهارت دارید؛ به این منظور، دوره ­های آموزش فنی و حرفه­ ای یا فیلم ­های آموزشی موجود در اینترنت به شدت توصیه می ­شوند. برای شروع سرمایه زیادی لازم ندارید. با حدود 2 الی 3 میلیون تومان می ­توان وسایل مورد احتیاج اعم از از ابزارآلات، سیم چین، دم گرد، دم باریک، سنگ ­ها و مرواریدهای زینتی را تهیه کرد. با کمی خلاقیت و پرورش هنر و مهارت، به درآمد 1.5 تا 2میلیون در ماه هم می ­توانید برسید.

اگر طرح ­های متفاوت و جذابی داشته باشید، و تولیدات شما قیمت مناسبی داشته باشند، مشتری ­های خود را پیدا می­ کنید. برای شروع می ­توانید به دوستان، آشنایان و اقوامتان محصولاتتان را بفروشید. همچنین می ­توانید یک مغازه دار همکار پیدا کنید و طرح­ های خود را برای فروش به او بدهید . از بازاریابی آنلاین در شبکه ­های اجتماعی غافل نشوید.

بیشتر بخوانید: 11مورد ازمهم ترین فنون مذاکره در بازاریابی

2. تولید و فروش روغن ارگانیک

روغن گیری از کسب و کارهایی است که می ­تواند احتیاج جامعه را برآورده کند؛ بنابراین می توان آن را یکی از کسب و کارهای کوچک پرسود دانست. با فراگیر شدن خبرهایی مبنی بر وجود روغن­ های پالم و ناسالم در بازار، دغدغه حفظ سلامت باعث شد که استقبال مردم از روغن­ های ارگانیک و سالم بیشتر شود. مزیت این­گونه روغن ­ها طبیعی بودن، خالص بودن و تنوع نوع روغن ها است.

برای راه ­اندازی این کسب و کار به چه احتیاج داریم؟ با توجه به سرمایه ­ای که می گذارید، این کسب و کار را می­ توانید در هر مقیاسی شروع کنید. مثلا در مقیاس خانگی احتیاج به یک دستگاه روغن گیری به قیمت 15-12 میلیون تومن دارید. همچنین به یک محیط کارگاهی و تمیز برای مستقر کردن دستگاه ­ها و استخراج روغن احتیاج خواهید داشت. توصیه می­ شود مجوز­های بهداشتی لازم را اخذ کنید.

برای گسترش دادن کار، احتیاج به محیط­ های بزرگتر و برنامه ­ریزی و بودجه گذاری بیشتری دارید. چنانچه برنامه­ ریزی و جذب مشتری را درست انجام داده باشید، بعد از چندماه به گردش پول حدود 15 تا 20 میلیون می ­رسید و درآمد بسیار خوبی خواهید داشت. البته با توجه به وسعت کسب و کار و بازار فروشتان، درآمد خالص شما متفاوت خواهد بود.

3. فروش محصولات لبنی

لبنیات، احتیاج ثابت سفره­ های مردم است. متأسفانه شایعاتی از قبیل تولید ماست با شیر بی کیفیت و … که بین مردم می­ چرخد، بازار این کسب و کار را به شدت داغ کرده است. برای شروع احتیاج به اخذ مجوز از اتحادیه لبنیاتی شهرتان دارید (که با طی کردن مراحلی می­ توانید آن را بگیرید) و اخذ پروانه کسب­ دارید.

این کسب و کار سرمایه زیادی احتیاج ندارد. اول از همه به یک مغازه احتیاج و همین طور یک مکانی مثل آشپزخانه جهت فرآوری محصولات لبنی احتیاج دارید. کل فضای مورد احتیاج 70-60 متر است. برای ماشین آلات و تجهیزاتی مثل یخچال، هواکش و… هم حدود 50 الی 60 میلیون سرمایه احتیاج خواهید داشت. یک لبنیاتی فعال به روزانه حدود 100 کیلو شیر احتیاج دارد. چنین فعالیتی می تواند در روز حدود 3-2 میلیون فروش داشته باشد که 55 درصد آن صرف تهیه مواد اولیه و هزینه­ های جاری خواهد شد. درواقع اگر مغازه شما در مکان خوبی باشد و رقیب زیادی نداشته باشید، ماهانه حدود 10 میلیون تومان سود خالص خواهید داشت.

4. کارواش بزنید

کارواش از دیگر کسب و کارهای کوچک پرسود است که به تخصص خاصی احتیاج ندارد. برای شروع فقط احتیاج به یک مکان و چند کارگر دارید. هزینه­ های جاری این کسب و کار فقط دستمزد کارگرها و پول آب خواهد بود. درآمد یک کارواش معمولی روزانه به هفتصد هزار تومان هم می ­رسد. این شغل جزء مشاغل قابل ارتقا است. مثلا با آوردن تجهیزات اتوماتیک شست­ وشو به کارواش خود و گسترش این کار، می توانید به درآمد 100 میلیون در ماه هم برسید.

5. خدمات تشریفات و برنامه ریزی مجالس

تجملاتی شدن زندگی مردم و پرهزینه برگزار کردن مراسمات، مجالس عروسی، تولد و … باعث شده که کسب و کارهای زیادیپیرامون برگزاری اینگونه مراسمات شکل بگیرند. دغدغه و استرس نحوه­ برگزاری مراسم باعث می­ شود زوج ­های جوان مدیریت و برگزاری مراسمات خود را به این شرکت­ ها بسپارند.

برای شروع این کسب و کار فقط احتیاج دارید که یک دفتر کوچک اجاره کنید تا از آن طریق مشتریان به شما مراجعه کنند. حتی می­ توانید از طریق یک وب سایت به صورت مجازی کار کنید. باید کمی خلاقیت و توانایی مدیریت داشته باشی . گروه خود را متشکل از مجموعه­­ای از همکاران مانند عکاس، سفره ­آرا، فیلمبردار، گل فروش، تالارها و … را تشکیل دهید. این کار درآمد بسیار بالایی دارد اگر بتوانید توانایی­ های خود را در چند مراسم اول اثبات کنید!

بیشتر بخوانید: معرفی مهارتهای مدیریتی؛ 10 تکنیک کلیدی و کاربردی

6. مشاور املاک شوید

مشاورین املاک، واسطه های بین خریدار و فروشنده، مالک و مستاجر هستند. با سر دریافت هر معامله ملکی از طریق مشاورین املاک، درصدی حق واسطه ­گری به نام کمیسیون به آنها می ­رسد. (پورسانت معامله تا 30 میلیون تومان، نیم درصد است؛ که البته در معاملات با مبالغ بالا این درصد هم متفاوت خواهد بود).

قدم اول برای راه­ اندازی این کسب و کار، دریافت مجوز از صنف مربوطه است (لازم است که چندین مرحله را طی کنید). همچنین به یک مکان و چند نیروی متخصص و کاردان احتیاج دارید. در این کسب و کار نیز باید تخصص لازم را داشته باشید. در نظر داشته باشید که اتحادیه مشاوران املاک، دوره ­های مختلفی را برای آموزش متقاضیان این کار برگزار می­ کند.

هزینه اجاره یا رهن یک مکان با توجه به شهر، موقعیت و متراژ آن، قیمت آن متفاوت خواهد بود؛ ولی برای اجاره ­ی یک مکان معمولی حدود 70-60 میلیون کافی است. بعد از هزینه اجاره مکان، مهم­ ترین هزینه ­ها، هزینه مالیات و دستمزد نیروی انسانی است که معمولا دستمزدشان به صورت پورسانتی پرداخت می­ شود و حقوق ثابتی ندارند.

7. از بیکاری مردم پول دربیاورید!

به راحتی یک شرکت تاسیس کنید، برای دیگران کار پیدا کنید و پول بگیرید. دیگر زمان آن گذشته که شرکت ­ها و واحدهای تولیدی از طریق پخش آگهی در روزنامه و چسپاندن آگهی به دیوارها به جذب نیرو اقدام کنند. موسسات کاریابی نقطه عطف رساندن متقاضیان کار به کارفرماها و واحدهای تولیدی هستند. موسسات کاریابی به راحتی با ارائه ­ی لیستی از جایگاه ­های شغلی به متقاضیان و مشاوره شغلی به آنها، در یافتن شغل مناسب به آنها کمک می­ کنند.

این موسسات هم برای ثبت اگهی فرصت ­های شغلی از کارفرمایان و شرکت­ ها پول می­ گیرند، هم از متقاضیان کار! سیل بزرگ جوانان بیکار، درآمد فوق­ العاده ­ای را برای این موسسات ایجاد کرده است. برای شروع احتیاج به دریافت مجوز، دفتری برای شروع و کمی تبلیغات این موسسات هم برای ثبت اگهی فرصت ­های شغلی از کارفرمایان و شرکت­ ها پول می­ گیرند ؛ هم از متقاضیان کار. سیل بزرگی از جوانان بیکار، درآمد فوق­ العاده ­ای را برای این موسسات ایجاد کرده است. برای شروع هم احتیاج به دریافت و مجوز دارید و دفتری برای شروع و کمی تبلیغات دارید.

8. تعمیرکار موبایل شوید

تعمیر موبایل، از کسب و کارهای کوچک پرسود به حساب می آید. با اینکه برای شروع احتیاج به گذراندن یک سری دوره­ های پیشرفته دارید، اما اگر این مهارت را یاد بگیرید و شروع کنید به طور قطع یک کسب و کار پیروز و پردرآمد خواهید داشت. روز به روز به تعداد کاربران گوشی ­های موبایل افزوده می­ شود. مسلما احتیاج به تعمیر آنها هم ایجاد خواهد شد. تعمیر موبایل از جمله مشاغلی هست که نوسانات و معضلات بازار آزاد تاثیری بر روی درآمدشان ندارد.

برای شروع احتیاج به سرمایه چندانی ندارید و فقط هزینه ­ای را صرف خرید ابزارآلات و گذراندن دوره های تخصصی می­ کنید. مکان و مغازه­ تعمیر موبایل در هر مکان و محله­ ای هم باشد، بازهم بازدهی خوبی خواهد داشت؛ چون احتیاج به تعمیر موبایل در هر جا و مکانی وجود دارد.

9. کترینگ یا آشپزخانه­ های تهیه غذا

کترینگ ­ها بیشتر با تمرکز بر روی چند غذا مشتریان خود را جذب می ­کنند و قسمت اعظم مشتریانشان، ادارات و شرکت ­ها هستند که برای وعده ­ی ناهار کارکنان به این واحدها رجوع می­ کنند. کیفیت و بهداشت غذاهای ارائه شده در کترینگ ­ها ضامن بقا و رشد آن است. راه ­اندازی یک واحد تهیه غذا یک ایده­ بسیار پرسود محسوب می ­شود.

برای راه ­اندازی یک اشپزخانه­ تهیه غذا، مکانی به مساحت 100 متر احتیاج است که برای رهن آن 80-60 میلیون کافی خواهد بود. در یک کترینگ به وسایلی از قبیل یخچال، گاز، دیگ­ های بزرگ، قابلمه، چرخ گوشت، دستگاه کباب زن و … احتیاج است. که با 30-25 میلیون می­ توان آن­ها را تهیه کرد.

در کل با سرمایه ­ای نزدیک 150-100 میلیون تومان می توانید یک واحد تهیه غذا داشته باشید. حقوق و دستمزد کارکنان در یک کترینگ فعال ماهانه نزدیک 10 میلیون تومان برآورد می شود. واحد تهیه غذا برای بقا و سوددهی روزانه باید بیش­تر از 100 سفارش غذا داشته باشد.

10. طراحی لباس؛ شغلی لوکس و پردرآمد

صنعت مد و لباس به سرعت در حال تغییر و پیشرفت است. طراحی مد و لباس هم از کسب و کارهای کوچک پرسود محسوب می­ شود. اگر دارای ذوق و سلیقه هستید، و به کارهای هنری علاقه دارید، بدون شک طراحی لباس می ­تواند ایده ای خوب برای شروع یک حرفه باشد. برای ورود به این حوزه احتیاج به یک سری آموزش اختصاصی و گذراندن برخی دوره­ های تخصصی دارید. و باید مباحثی از قبیل مبانی طراحی، جنسیت شناسی، رنگ، طراحی لباس کودک، طراحی لباس مشاغل، طراحی لباس زنان، طراحی لباس عروس و … را فراگیرید.

دوره­ های مربوط به این رشته، از طریق جهاد دانشگاهی، فنی و حرفه­ ای و همچنین انجمن طراحان لباس برگزار می­ شوند. حوزه مشاغل مرتبط با مد و لباس خیلی گسترده است. حتی اگر در بخش کوچکی از آن هم مهارت داشته باشید، می ­توانید به درآمد خوبی برسید.

برای شروع گذراندن 1 الی 2 ماه دوره ­ی آموزشی باکیفیت کافی خواهد بود. پس از آموزش به یک دفتر کار شخصی احتیاج دارید. کل سرمایه لازم برای شروع این کار مقدار کمی است که صرف گذراندن دوره­ های آموزشی و البته تبلیغات می­ شود. بازاریابی در صنعت مد متفاوت از دیگر حوزه ­ها است. که اگر درست صورت بگیرد،پیروزیت کسب وکار را به دنبال خواهد داشت.

11. توسعه دهندگان اپلیکیشن موبایل

جالب است بدانیدتوسعه دهندگان اپلیکیشن ایرانی فقط در سال 97 بیش از 15 میلیون تراکنش پیروز در محیط کافه بازار داشته­ اند ومجموع درآمد این توسعه دهندگان تا سال 97رقمی معادل 258میلیارد تومان بوده است. به طور قطع با فرایند رو به رشد استفاده از اپلیکیشن ها این رقم در سال­ های پیش رو بیشتر خواهد بود.

برای اینکه به یک توسعه دهنده اپلیکیشن تبدیل شوید، احتیاج است که زبان های برنامه نویسی موبایل (مثل java، xml، android sdr، android studio) را یاد بگیرید و اطلاعات خود را در این زمینه بیشتر کنید.

12. خدمات قالیشویی

قالیشویی نیز یک نوع کسب و کارهای کوچک پرسود محسوب می شود که درآمد خوبی دارد. سرمایه اولیه مورد احتیاج برای راه ­اندازی قالیشویی صرف خرید زمین یا اجاره آن، استخدام کارگر، خرید تجهیزات و دستگاه ­های مورد احتیاج از قبیل آبگیر، خشک کن و.. می­ شود. هزینه ­های جاری هم شامل پول آب و برق، دستمزد پرسنل، خرید مواد شوینده و هزینه حمل و نقل خواهد شد.

قالشویی ­ها غالبا در مکان های خارج از شهر راه ­اندازی می ­شوند. بنابراین خرید یا اجاره زمین آن سرمایه زیادی نمی ­خواهد.با حدود 100 میلیون تومان می­ توان یک زمین مناسب قالیشویی خریداری کرد. با مبلغی بین 200-170 میلیون تومان هم تمام دستگاه ­ها و تجهیزات مورد احتیاج یک قالیشویی را می توان خرید.

با احتساب هزینه­ های جاری، می­ توان گفت متوسط درآمد خالص ماهانه یک قالیشویی ماهانه حدود 30-20 میلیون تومان است. (این رقم در فصل ه­ای مختلف متفاوت خواهد بود)

13. آرایشگاه های زنانه

آرایشگری از آن دسته از شغل ­هایی است که هرگز با شکست روبه ­رو نمی­ شود و درآمد زیاد آن بر کسی پوشیده نیست. برای شروع احتیاج به گذراندن دوره ­های آموزشی مختلف و اخذ مجوز دارید.

بسته به مکان، امکانات و تجهیزات یک آرایشگاه سرمایه لازم برای راه ­اندازی آن از 10 میلیون تا 70 میلیون متفاوت است و البته در سالن ­های مخصوص عروس به چند میلیارد هم می­ رسد. سودی که از این حرفه به دست ­می­ آید، بستگی به مهارت فرد، مواد آرایشی مورد استفاده و مکان جغرافیایی آرایشگاه هم دارد.

14. راه ­اندازی مزون لباس عروس؛ کسب و کاری پرسود

به طور کلی هر کسب و کاری که مربوط به مراسم ازدواج باشد درآمد خوبی دارد و از این بین، یکی از بهترین آنها مزون­ های لباس عروس هستند. برای راه اندازی یک مزون لباس عروس احتیاج به مجوز از اتحادیه پوشاک، یک فضای مناسب برای ارائه­ لباس­ ها و همینطور نیروی کار شامل خیاط، برشکار، طراح، اتوکش و … خواهید داشت

وسایل مورد احتیاج مزون ­های لباس عروس شامل انواع چرخ ­های خیاطی، انواع قیچی، وسایل لحیم کاری، اتو و… است که در کل حدود 60-50 میلیون هزینه خرید آن ها خواهد بود. عمده هزینه این کسب و کار صرف خرید یا اجاره ملک می­ شود.

در حال حاضر لباس عروس ­های متوسط با قیمتی بین 5-2 میلیون تومان دوخته می ­شوند که با احتساب دستمزد خیاط، خرجکار، اتوکش و … ، 50 درصد این رقم سود خالص است که به جیب صاحب مزون می ­رود. (یک مزون متوسط باسابقه ماهانه حدود 5-4 مشتری دارد)

15. خدمات نماشویی و تمیز کردن شیشه ­ها

نماشویی و تمیز کردن شیشه ­ها از کسب و کارهای کوچک پرسود و پیروزی است که می ­توانید با سرمایه کم شروع کنید. با پخش تراکت در مکان­ هایی از شهر که برج و ساختما ن­ های بلندی دارند، به راحتی می توانید کسب و کار خود را شروع کنید؛فقط احتیاج به کمی مهارت و رعایت نکات ایمنی دارید.

کلام آخر

وقتی درخواست و تقاضا برای کالا یا خدماتی در جامعه وجود داشته باشد، همین احتیاج ها را با کمی خلاقیت می توان به سود دهی تبدیل کرد و به پیروزیت های قابل قبولی رسید. پس اولین کار بررسی احتیاج بازار است. راه ­اندازی یک کسب و کار کوچک فقط داشتن یک ایده­ قوی نیست؛ برای بقا و زنده نگه داشتن کسب و کار خود ملزم به تلاش و آموختن مهارت ­های بیشتر هستید. شاید فکر کنید برای راه اندازی یک کسب و کار پیروز باید سرمایه زیادی داشته باشید؛ ولی اینگونه نیست. بسکمک از کسب و کارهای کوچک هستند که قابلیت شروع با سرمایه کم را دارند. آگاهی نسبت به مشاغل پولساز در یک منطقه نیز به شما کمک خواهد کرد. در این راستا، پیشنهاد می کنیم با بهترین شغل های پردرآمد ایران آشنا شوید. ایده های گفته شده از پیروز ترین ایده های کسب و کار کوچک در ایران بود. امید است که الهام بخش شما در شروع کسب و کارتان باشد. شما چه نظری دارید؟ ایده شما برای شروع یک کسب و کار پیروز چیست؟

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 15893

به "15 ایده جذاب برای کسب و کارهای کوچک پرسود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 ایده جذاب برای کسب و کارهای کوچک پرسود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید